Lai gan sastāvdaļas tiramisu biju nopirkusi jau uz Ziemassvētkiem, bet tā kā tos pavadījām ciemojoties un par ēdiena trūkumu nevarēja sūdzēties (gluži otrādi-nevajadzīga ēdienu pārpilnība), tas palika neuztaisīts. Bet prātā tomēr ik pa laikam  pavīdēja doma, ka man tomēr to ļoti gribas. Tad nu Jaungada sagaidīšanai es to pagatavoju.

Šo tiramisu versiju pirmo reizi ēdu pie Vācijā dzīvojošas draudzenes un arī šī recepte nākusi no Vācijas. Patiesību sakot, reiz komandējuma laikā Milānā kafejnīcā pasūtīju tiramisu un saņēmu gan pēc izskata, gan garšas ļoti līdzīgu kā šis. Protams, biju ļoti patīkami pārsteigta (ko gan nevarētu teikt par picām).  :c)

Foto: http://www.jojospizzeria.com

Sastāvdaļas:

500 g Mascarpone siers

1 krūze stipras, stipras kafijas

4 olu baltumi

4 olu dzeltenumi

100 g pūdercukura (es parasti samaļu dzirnaviņās parasto cukuru)

1 ēd.k. cukura

sāls

6 ēd.k. amaretto (es nezinu, kā tagad, bet pirms gadiem 7 – 8, kad tiku pie šīs receptes, Latvijā amaretto nevarēja parastos veikalos nopirkt un arī tas bija drausmīgi dārgs, tāpēc 1 l pudeli pa kādiem 4 EUR atvedu no Vācijas. Lietoju to tikai priekš tiramisu un tā vēl šodien nav iztukšota)

150 g cepumi, tā saucamie “dāmu pirkstiņi” (man gan šis daudzums liekas dīvaini mazs, jo es parasti iztērēju divreiz vairāk. Es nopērku 2 paciņas cepumu  (200 g paciņā) un tad no otras k-kas paliek pāri – viss atkarīgs no trauka lieluma)

kakao

 

Gatavošana ir tiešām vienkārša. Saputo olas dzeltenumu, pūdercukuru un amaretto vienmērīgā masā. Pievieno Mascarpones sieru un samaisa. Putoju ar putojamām slotiņām, bet, kad pievienoju sieru, nomainu uz tādiem gariem, savītiem uzgaļiem, kuri neputo, bet maisa.  Ja tādu nebūtu, drošvien maisītu ar roku.

Citā traukā (svarīgi – tīrā) olas baltumu (olas paturu istabas temperatūrā) saputo ar šķipsnu sāls un 1 ēd.k. cukura stingrās putās, tā, lai bļodu apgriežot otrādi, tie nelīst ārā. Tad olas baltumus iecilā olas dzeltenumu un Mascarpones masā. Iecilāšana ir ļoti svarīga! Ja to visu vienkārši sakuļ kopā, veidojas ļoti šķidra masa un no deserta nekas nesanāk.

Lielā, dziļā traukā (man ir tāds kantains stikla trauks ar vāku, šķiet, kādreiz kādā Rimi uzlīmju akcijā iegādāts) izkārto cepumus. Lai gan receptē rakstīts, lai tos jau pirms krēma veidošanas izmērcē kafijā, man tas liekas pārāk ekstrēmi. :c) Cepumi jūk ārā. Tāpēc es vispirms izveidoju krēmu un tad cepumus izkārtoju traukā un apslaku ar kafiju, uz katru cepumu nepilnu ēdamkaroti. Ja zinu, ka desertu ēdīs tikai pieaugušie, vēl arī uz cepumiem uzleju nedaudz amaretto. Tad lieku apmēram 1/3 krēma. Izlīdzinu. Tad atkal kārtu cepumus ar kafiju un krēmu, un vēlreiz cepumus ar kafiju un krēmu. Tad lieku desertu ledusskapī uz vairākām stundām. Visbiežāk gatavoju to iepriekšējā vakarā, bet ir gadījies arī svinību rītā.

Tieši pirms pasniegšanas (un pirms sagriešanas) caur sietiņu pa virsu izsijāju kakao pulveri. Griežu lielos gabalos un ēdu divus! :c)

 

Lai visiem dažādām garšām un smaržām bagāts gads!