Kā jau rakstīju pirms dažām dienām, šonedēļ manam dēliņam bija pirmā dzimšanas diena. Tā kā esmu no tām māmiņām, kura savu dārgumu pēc iespējas ilgāk grib pasargāt no visādiem nezināmas izcelsmes saldumiem-draņķiem (varbūt tas tā tikai ar pirmo bērnu? :c) ), tad dzimšanas dienas kūku cepu pati un tādu, lai to droši varētu ēst arī mazulis. Taisnības labad gan jāsaka, ka bija arī pirktā torte lieliem saldum un krēmmīļiem.

Bet savam dēliņam izvēlējos burkānkūku, kuras recepti reiz man atsūtīja darba kolēģe (paldies, Karīna! ;c) ). Tā ir no kāda no “Ievas” izdevumiem.

Sastāvdaļas:

1 1/2 gl. rīvētu burkānu

3/4 gl. cukura (varbūt man saldi burkāni, bet man šķiet pa daudz, lieku mazāk)

1/2 gl. eļļas (arī šķiet pa daudz, lieku mazāk)

1 gl. verdoša ūdens

1 1/2 gl. miltu

1 tējk. kanēļa

1 1/2 tējk. cepamā pulvera

1/2 tējk. sāls

mandeļu skaidiņas pārkaisīšanai

Es gan šoreiz visu ņēmu dubultā.

 

Gatavošana kā vienmēr vienkārša. :c) Rīvētiem burkāniem pievieno cukuru, eļļu un pārlej ar verdošu ūdeni (oriģinālajā receptē pievieno arī rozīnes). Atsevišķi sajauc sausos produktus – miltus, kanēli, cepamo pulveri un sāli. Sauso maisījumu pievieno burkāniem un kārtīgi samaisa. Lej veidnē. Parasti cepu apaļajā sacepumu pannā (tāda ar robainām maliņām), bet tā kā šoreiz ēdāju bija vairāk, tad cepu dziļajā cepeša pannā. Cep apmēram 45 min. 200 oC. Receptē rakstīts, ka vēl karstu pārber ar mandeļu skaidiņām, bet tam es jēgu neredzu, jo tās tāpat neturas klāt. :c)

Sākotnēji biju domājusi, ka “1” formu izgriezīšu no kūkas, bet sapratu, ka tad būs daudz atgriezumu un ēdājiem nekas daudz neatliks, tāpēc “1” uzbēru no mandelēm. Neiztrūka arī svecīte, kuru šogad gan vēl pati nopūtu. :c)