Reiz ciemojoties Berlīnē pie draudzenes, kura aizprecējusies uz Vāciju (starp citu, tā pati, kuras meitiņām ciemakukulī gatavoju matu sprādzes), viņas vīrs – īsts vācietis pēc izskata un būtības – pagatavoja šo zupu. Tā kā viņu sauc Uwe, tad turpmāk mūsmājās to sauc par Uwes zupu. Kad saku, ka šovakar gatavosim Uwes zupu, uzreiz ir skaidrs, kas vīram jānopērk veikalā. :c)

Jāsaka gan, ka toreiz, kad Uwe gatavoja zupu un es ieraudzīju sastāvdaļas, domāju, ka to neēdīšu, gan tāpēc, ka sastāvdaļas likās nesavienojamas, gan tāpēc, ka man negaršo selerijas sakne. Kopš pagaršoju šo zupu, tā ir viena no manām mīļākajām un esmu sākusi arī ēst selerijas sakni. Neteiktu, ka man tā garšo, bet ir atsevišķi ēdieni, kur man tā liekas pieņemama, jo saprotu, ka tā bagātina garšu.

Vakar, kad izlēmu gatavot šo zupu, man radās bažas, vai atceros visas sastāvdaļas. Sazinājos ar Vāciju. Viss kārtībā, atmiņa mani nebija pievīlusi! Tomēr izlēmu, ka jāieraksta recepte šeit, lai pašai nepiemirstas un nākamreiz atkal nav jāpārjautā sastāvdaļas.

Sastāvdaļas:

nelieli gabaliņi labas kvalitātes cūkgaļas UN liellopa gaļas (es ņemu ar kauliņu, bet svarīgi, lai nebūtu tikai kauls, bet arī daudz gaļas),

1 burkāns,

neliela selerijas sakne,

1-2 kartupeļi,

purava kāts

Sastāvdaļas tiešām nevajag daudz, jo zupai jābūt dzidrai un šķidrai. Man gan pašai tas tā īsti neizdodas, jo vienmēr sanāk pa biezu. :c) Tad nu pirmajā dienā ēdam šķidru, bet otrajā dienā – biezzupu. :c)

Gatavošana:

Katlā liek vārīt abas gaļas + sāls pēc garšas (es lieku maz, jo man šķiet, ka daudz sāls nomāc produktu dabīgo garšu) + apaļie melnie pipari. Kad gaļa gatava, katlā liek burkānu kubiņus (man šoreiz automātiksi sagriezās pusripiņas, bet kubiņi ir vizuāli garšīgāk :c) ) un selerijas saknes kubiņus. Kad tie ir gandrīz gatavi, pievieno kartupeļu kubiņus. Kad viss augstāk minētais ir gatavs, gaļu izņem no katla, sagriež kubiņos, liek atpakaļ katlā kā arī pievieno ripiņās sagrieztu puravu. To nedaudz pavāra, bet ne tā lai juktu ārā. Zupa gatava! Pasniedz karstu un tā ir vēl gardāka, ja pa virsu uzber tikko maltus (vai kā citādi smalcinātus) melnos piparus.