Zinu, zinu, Valentīndiena pagājusi – viss šampanietis izdzerts un puķes novītušas! :c) Bet man šī i-neta plašumos atrastā Valentīndienas cepumu recepte ar pirkstu nospiedumiem lieti noderēja kā vārda dienas dāvanas papildinājums draudzenei.

Receptes oriģināls atrodams šeit.

Sastāvdaļas:

1 1/2 gl. milti

1 1/2 tējk. cepamais pulveris

1/4 tējk. sāls

113 g sviests istabas temperatūrā

Kāpēc tāds jocīgs svars? Tāpēc, ka oriģinālajā receptē ir amerikāņu mērvienība – sviesta stienis (stick of butter), kas atbilst 1/4 mārciņām, 1/2 gl., 8 ēdk., 4 uncēm vai 113 g.

Tā kā man nav virtuves svaru, liku uz aci mazliet vairāk kā pusi no 200 g sviesta paciņas.

1/2 gl. cukurs

1/2 gl. gaiši brūnais cukurs

1 gl. zemesriekstu sviests (pirku Rimi tādu plastmasas burciņu, kurā bija 350 g un tas arī atbilda 1 gl.)

1 liela ola

1/3 gl. aveņu vai zemeņu želeja (man nebija ne vienas, ne otras, izmantoju upeņu želeju)

 

Pagatavošana

Sajauc miltus, cepamo pulveri un sāli. Viendabīgā masā sakuļ sviestu un cukurus (man mājās bija nedaudz brūnā cukura, bet, ja tā nebūtu, liktu tikai balto). Pievieno zemesriekstu sviestu un olu. Tad es nomainīju parastās putojamās slotiņas uz šīm savītajām un pievienoju miltus. Samaisa viendabīgā masā. Tad no mīklas veido apaļas bumbiņas (ņēmu ēdamkaroti pilnu ar kaudzi), kuras plaukstā saplacina, un liek plācenīšus uz pannas, kurā izklāts cepampapīrs. Ar pirkstiem plācenītī iespiež sirsniņas. Pannu (patiesībā – divas, tik daudz cepumiņi man sanāca) uz kādām 20 min. ieliek ledusskapī. Tad uzkarsē cepeškrāsni līdz 180oC  un liek cepumus cepties uz 12 min.  Tad tos izņem no krāsns, atjauno sirsniņu formas (es to darīju ar tējkarotes koka spalu, jo negribējās dedzināt pirkstus), ieliek katrā sirsniņas formas bedrītē ~1/2 tējk. želejas un liek krāsnī cepties vēl uz 6-7 min.

 

 

 

 

 

 

 

Kopā sanāca 24 gardi cepumi.