..biezie un gājputni laižas uz Nīlu.

Ne nu es biezā, ne nu man spīd Nīla, bet sārtas lapas gan kaisu! :c)

Tapa dāvana Bienei dzimšanas dienā.

Apdrukāts brūna lina galda celiņš (vai tā tiek saukts tas, kurš ir šaurs pa galda vidu, nevis apsedz visu galdu, kā galdauts?) un 6 salvetes. Šeit jau Biene lielās ar savu dāvaniņu un  prasa aprakstu, bet tāda nav! Process bija ātrs, haotisks, jo bija jāvelk ārā mazi pirkstiņi no tekstilkrāsas un jāsargā blakus esošie priekšmeti , un nav fiksēts attēlos. Bet viss ir tiešām vienkārši!

 

  • Sagriež vēlamos auduma gabalus (manējie bija izejot no auduma gabala garuma – 2 m x 65 cm un salvetes 30 x 30 cm).
  • Noloka mazu maliņu un nošuj ar kontrastkrāsas (manā gadījumā – oranžu) diegu.
  • Sajauc tekstilkrāsu (man ir JAVANA tekstilkrāsas tumšiem audumiem) vēlamajā tonī. Es jaucu dzeltenu+sarkanu-sanāca spilgti oranžs, kas man vēl joprojām nav skaidrs, kāpēc tik ļoti spilgts. Lai gan uz iepakojuma rakstīts, ka krāsu var šķaidīt ar ūdeni, man nekļuva skaidrs, kāds no tā būtu pozitīvs efekts, jo man sanāca tikai negatīvs – oranžs ūdens, kurš pie auduma nepieķērās, bet izsūcās tam cauri. Īstās konsistences krāsa bija pa tiešo no burciņas – tāda kā biezs krējums.
  • Apstrādātajam auduma gabalam izvēlas apdrukājamo (apspiežamo) vietu un zem tās paliek kartonu, lai krāsa, kura nedaudz izspiežas cauri, nenosmērē galdu.
  • Izvēlas priekšmetu, kuru pārnest uz auduma. Sākotnēji šo ideju redzēju ar ābolu pusītēm, bet es izmantoju ZOO dārzā salasītas mazas kļavu un ozola lapiņas. Ar otu uzklāj krāsu uz lapas un vēlamajā vietā uz auduma uzspiež. Es vēl pa virsu uzliku papīra lapu un maigi paberzēju, lai labāk nospiežas lapu dzīslojums.
  • Noņem lapu un ar otiņu piezīmē kātiņu.
  • Tā turpina iezīmēt visas vēlamās vietas. Starp citu, šo atbildīgo darbu izturēja viena vienīga kļavu lapiņa, lai gan biju salasījusi ar rezervi.
  • Tā kā man bija diezgan daudz lapiņu, ko nospiest, kamēr darbojos pie pēdējām, pirmās jau bija nožuvušas.
  • Visbeidzot nofiksē krāsu pie auduma, piegludinot no kreisās puses, lai var mazgāt (līdz 40oC) un tā saglabātos. Es liku gan zem, gan virs auduma cepampapīru, lai nejauši nesabeigtu gludekli.
  • Dāvana gatava!

Un griezto ziedu vietā, sabakstītie ziedi! Mans pēdējā laika jājamzirdziņš – oāzē saspraustas mārtiņrožu galviņas īsos kātiņos + apsietas ar pieskaņotu (vai gluži pretēji – kontrastkrāsas) atlasa lentu.