Vakar kā ceturtajā adventa svētdienā cepu piparkūkas no pāris nedēļas atpakaļ gatavotās mīklas. Sapratu, kas tas varētu būt diezgan riskanti testēt mīklu Ziemassvētku rītā/vakarā. Bet viss ir kārtībā! Piparkūkas sanāca kraukšķīgas un gardas. Mīklas recepti meklēju tādu, kurā ir iesala ekstrakts (jo tas ar uz beigām ejošu termiņu man bija mājās) un mana izvēle krita uz šo no Četrām Sezonām.

Sastāvdaļas:

  • 600g kviešu miltu
  • 0,3l iesala ekstrakta vai medus
  • 200g sviesta
  • 1/2 glāze cukura
  • 1 tējk. sodas
  • 1 ola
  • 2 ēd.k. piparkūku garšvielu

Pagatavošana:

  1. Cukuru, sviestu un iesala ekstraktu uzkarsē, bet nevāri.
  2. Verdošā masā iekul pusi miltu un maisi, līdz masa atlec no katla malām. Kad mīkla mazliet padzisusi, pievieno sakultu olu, atlikušos miltus, sodu un piparkūku garšvielas.
  3. Uz galda virsmas, kas apkaisīta ar miltiem, mīci mīklu, līdz tā kļūst gluda un spīdīga (tas var prasīt ilgāku laiku, jo mīklai jābūt labi izmīcītai). Tad to ietin folijā un liec ledusskapī nogatavoties.

Vēl pagatavoju karsto dzērienu no ābolu sulas + kanēļa standziņas + ingvera saknes + citrona + medus. Visu to sildīju katlā un  lēju krūzēs. Gardi, bezalkoholiski un svētku sajūtu raisoši!

Mana vīzija bija, ka mēs visi trīs tā forši pasēdēsim adventa vainadziņa sveču gaismā, pakraukšķināsim piparkūkas un uzdzersim  karsto dzērienu. Nu, tāda ģimenes idille! Manam dēliņam bija cits plāns… :c) Kamēr es nesu no virtuves krūzes un piparkūku šķīvi, viņš nopūta visas sveces. Es tās aizdedzu. Viņš nopūta. Tā vēl kādas pāris reizes, kad es savu domu metu pie malas un mēģināju viņu pierunāt iesēsties krēsliņā pie galda. Neveiksmīgi. Tā nu viņš sāka ēst stāvot kā bufetē pie letes. Skaisti nokoda piparkūku un uzdzēra silto dzērienu. Es biju laimīga! Bet tad mana mazā ķipara galvā k-kas sagriezās un viņš apgrieza krūzi otrādi, izlēja tās saturu uz grīdas un izspļāva piparkūku. Pats ar visām četrām metās iekšā pašradītajā peļķē. Man dusmas mijās ar smiekliem. Dusmas, jo man ļoti nepatīk, kad cūkojas ar ēdienu un smiekli par to, kā izgāzās mana iecerētā ģimenes idille. :cD